Australië: Darwin, Litchfield en Kakadu. - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Peter en Nel Versluijs - WaarBenJij.nu Australië: Darwin, Litchfield en Kakadu. - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Peter en Nel Versluijs - WaarBenJij.nu

Australië: Darwin, Litchfield en Kakadu.

Blijf op de hoogte en volg Peter en Nel

19 September 2012 | Australië, Kakadu

Hallo lieve allemaal.

Het is nu woensdag 19 september, 10 uur in de ochtend. Het is nu 6 dagen geleden, dat wij in Australië aankwamen. We hebben 3 dagen in een hotel gelogeerd in Darwin. We hebben de stad bekeken en we hebben een tour gemaakt naar Litchfield National Park.
In dit park waren grote termietenheuvels en we bezochten er 3 verschillende watervallen. Voor de kenners onder jullie; Florence Falls, Tolmer Falls en Wangi Falls. Wat is het toch bijzonder dat er in zo’n warm land, zoveel water van de berg kan vallen. Onder de waterval waren pools waar we lekker in konden zwemmen.
Op zondag 16 september zijn we met onze 4WD camper op pad gegaan. Vreemd hoor; links rijden, stuur rechts en de richtingaanwijzer ook rechts. Je snapt dat de ruitenwissers vaak hebben aangestaan!! Maar nog vreemder is het slapen in zo’n camper. Er komt een hele verbouwing aan te pas voor de bedden gereed zijn. Alles is zo krap, dat Peter beneden slaapt en ik (Nel) boven. Op de eerste nacht na slapen we overigens prima hoor.
Inmiddels hebben we 2 volle dagen in Kakadu National Park doorgebracht. En wat was dat fantastisch. In dit park zijn, bij Ubirr, rotstekeningen te vinden van zeker 20.000 jaar geleden. Ze waren nog duidelijk te zien en alles is voor de toerist opengesteld. Waar we het in Frankrijk en Spanje met namaak moeten doen, zoals in Altamira, is het hier allemaal echt! Een bekende tekening is de rainbow serpent. Het waren ook leuke wandelingen met mooie uitzichtpunten.
We hebben ook een boottocht gemaakt over de Mary river wetlands. Hiervoor moesten we vroeg uit de veren (tocht begon om 6.45 uur), maar daardoor zagen we een schitterende zonsopgang. Er waren krokodillen en heel veel vogels te zien.
Het landschap was magnifiek en de gids wist heel veel van de flora en fauna te vertellen. Hij wist ook goed de plekjes te vinden waar krokodillen en bijzondere vogels te zien waren. Deze tour was in een woord geweldig!
De laatste activiteit in Kakadu was de wandeling naar de Maguk Gorge. Deze wandeling volgt het riviertje stroomopwaarts en bracht ons naar de waterval met daarbij een behoorlijk meertje. In het riviertje mocht je niet zwemmen, want er wordt gewaarschuwd voor krokodillen. In het meertje kon het geen kwaad!? We hebben ze in elk geval niet gezien en hebben er heerlijk gezwommen, ondanks de grote vissen die er ook in zwommen!
Inmiddels zijn we in Katherine aangekomen en hebben we een rustdag ingepland. Even een wasje draaien en weer een verslagje voor ons blog. Bovendien moeten we boodschappen doen, voor we de Gibb River road gaan rijden.

Veel plezier met lezen en de groetjes van
Peter en Nel.

• 19 September 2012 - 13:12

Marion:

Ow wat klinkt dit allemaal heerlijk zeg!
    Hier is het inmiddels een flink stuk kouder geworden, zomerjassen kunnen wel in de kast.
    Geniet van het heerlijke weer en de mooie natuur daar!

• 19 September 2012 - 18:47

Thea Brinkel:

Dat klinkt heerlijk,gaaf dat we zo mee kunnen leven geniet maar flink liefs ut een nat en kouder wordend nederand

• 19 September 2012 - 18:54

Jeroen En Marleen:

Mooie foto's! We hebben moeten lachen om jullie camper.....wel wat kleiner dan de caravan, maar wel een goede bak om mee rond te rijden.
    Was weer een leuk verslag om te lezen. Gisteren Ivette gesproken en die vertelde al wat mooie verhalen, die ik nu ook terug lees.
    Ga idd lekker genieteen van het weer, want hier is het alleen maar regen en kaarsjes weer.
    Tot jullie volgende verslag.
    Lieve Groetjes

• 19 September 2012 - 22:27

Annick:

Leuk verhaal weer! Dat wordt dus weinig romantiek in die camper;)! Wel een eng idee van dat zwemmen in het meertje terwijl je in de rivier niet mocht zwemmen omdat er krokodillen zitten. Gelukkig zijn jullie geen krokodil tegen gekomen tijdens het zwemmen en leven jullie nog:)! Geniet er lekker van in die kleine camper en geniet ook van de rest natuurlijk;)! X Annick

• 20 September 2012 - 22:24

Truus:

Wat leuk om te lezen en wat hebben jullie al een hoop fantastische dingen gezien in zo'n korte tijd eigenlijk!
    Geniet samen lekker van al het moois in Australie!
    Groetjes Truus

• 21 September 2012 - 22:57

Lidwien En Dico:

Klinkt geweldig mooi allemaal; genieten dus!

• 23 September 2012 - 18:00

Riette Koops:

Mooie plaatjes, wat een geweldige tijd voor jullie! Leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Maar die kleine camper........hopelijk is de volgende camper wat groter........

• 25 September 2012 - 15:35

Ocean:

Hoi juf Nel,

Met ons is het allemaal goed, supergezellig met meester Jelle. Maar we missen je wel een beetje, het is hier koud en soms regenachtig. Wij vinden het ook wel jammer dat je ons nog geen les gegeven hebt, maar we zien je snel alweer!

Groetjes,
    Vera, Tom, Stan, Demi, Rik, Roos, Iris B, Richard, Stijn, Lisa, Renske, Iris J, Avi, Carmen, Sid, Quinten W, Nynke, Joep, Marjolein, Susan, Quinten G en
    Meester snelle Jelle!

• 25 September 2012 - 23:16

Wilma:

Heel leuk jullie verslag, wordt er jaloers op, maar gun jullie het wel hoor.
    Lekker genieten en wij genieten mee door jullie verslag.

• 08 Oktober 2012 - 20:50

Monique:

hoi Peter en Nel,

hier eindelijk een berichtje uit Harderwijk.
    wat een waaghalzen zijn jullie, zwemmen met grote vissen.... echt eng! die wandeling bij zonsopgang... lijkt me erg mooi.

gauwnaar 't volgend verslag.....