Van Cairns via Undara naar Hervey Bay - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Peter en Nel Versluijs - WaarBenJij.nu Van Cairns via Undara naar Hervey Bay - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Peter en Nel Versluijs - WaarBenJij.nu

Van Cairns via Undara naar Hervey Bay

Blijf op de hoogte en volg Peter en Nel

23 Oktober 2012 | Australië, Frasereiland

Hallo lieve luitjes,

Allereerst weer bedankt voor al jullie leuke en lieve reacties. Dat is heel leuk om te lezen. Daarom ook eerst een paar reacties van onze kant.
In het Daintree National Park werden we d.m.v. verkeersborden gewaarschuwd voor de kasuaris. Dan hoop je dat je er een tegen komt, maar helaas is dat bij ons niet gebeurd.
Reino en Jan, jullie reactie kwam precies op tijd om ons de rumtour in Bunderberg te laten doen, maar daarover later.
In het vorige verslag vertelden we al dat we naar de lavatunnels in Undara waren geweest. Dat was een bijzondere ervaring. Het ontstaan van lavatunnels is een geologisch gebeurtenis, dat zich heel lang geleden afspeelde. Door een vulkaanuitbarsting die wel 20 jaar duurde, konden deze tunnels zich vormen. Om bij die tunnels te komen, reden we met een bus door de savanne heen. We zagen heel veel soorten kangoeroes lopen en springen. Geweldig om te zien.
We sliepen die nacht ook in Undara op een hele aparte camping. Alles was namelijk ingericht in het thema treinen. Het restaurant leek een groot station met aan 3 zijden wagons waarin je kon eten. Er waren ook treinwagons ingericht als lodges.
Na Undara zijn we weer naar de kust gereden. Bij Townsville hebben we de boot genomen naar Magnetic Island. Inmiddels was het zonnige, warme weer een beetje afgenomen en daarvoor in de plaats was er een behoorlijk windje op komen zetten. De bootreis van 25 minuten was dan ook een wild tochtje.
Magnetic Island is een mooi eiland met verschillende baaien met strandjes. Wij hebben het eiland met de bus verkend en dat kostte ons helaas veel tijd.
Als we de volgende dag doorrijden naar Airlie Beach merken we dat de airco het niet meer doet. Na wat telefoontjes kunnen we ’s middags al terecht in een garage. Daar kunnen ze niet echt iets vinden, bovendien doet de airco het weer!?
Helaas blijkt de daaropvolgende dag, als we naar Yeppoon rijden (ruim 500 km), dat de airco het toch niet doet. Aangezien het nu weekend is, moeten we tot maandag wachten om bij een garage langs te kunnen. Eigenlijk komt dit niet slecht uit, nu hebben we een paar rustige dagen in Yeppoon.
In Yeppoon gaan we op bezoek bij een broer van Nans. We hebben foto’s bij ons vanuit Nederland en we willen Nans met haar broer laten skypen. Dit is goed gelukt en ze hebben hier beiden zeer van genoten.
In de buurt van Yeppoon hebben we ook de Capricorn Caves bezocht. Deze droge grot was de moeite waard om doorheen te lopen. Er waren nauwe gangen, hangbruggen en een heuse kapel. In die kapel zijn mensen getrouwd en soms worden er concerten gegeven. De akoestiek is net zo goed als in het Operahouse in Sydney!? Dat zullen we later nog wel zien als we in Sydney zijn.
Op maandag zijn we gelijk naar de garage gegaan en hebben daar een ochtend in de wachtkamer gezeten. De airco is niet gemaakt, maar er is wel een mankement geconstateerd. We laten het niet repareren, want dat zou een paar dagen duren. En nu maar hopen dat het niet te heet wordt!!!!
Daarna zijn we naar Bundaberg gereden en hebben de rum distilleerderij bezocht. Nu weten we waar al die suikerrietstengels naar toe gaan. Al dagen zagen we treinwagons vol stengels over de cane (riet) rails rijden. Deze treinen vervoeren de rietstengels naar Bundaberg, waar ze worden verwerkt tot rum. We hebben een rondleiding gedaan, een proeverij gedaan en daarna een aankoop gedaan. Nel vond de rum likeur lekker, maar Peter ging voor de echte rum.
En nu zijn we aangekomen in Hervey Bay. Morgen staat een dagtour naar Fraser Island op het programma en de dag daarna gaan we walvissen spotten. Dat wordt twee dagen vroeg opstaan, maar dat zijn we ondertussen wel gewend.
We worden nu vanavond getrakteerd op veel wind hier aan de kust van Hervey Bay en jawel hoor de eerste regendruppels sinds ons vertrek vallen op dit moment. Het is minimaal hoor dus nog geen paniek.
We zullen de volgende keer in ons verslag wel vertellen over Fraser Island en de “regenbui” van vanavond.
Groeten uit down under van Peter en Nel.

• 23 Oktober 2012 - 16:46

Thea:

Gaaf weer om zo van jullie te lezen

• 23 Oktober 2012 - 19:32

Jeroen En Marleen:

Hoi Nel en Peter,
    Geniet maar van het zonnetje zolang jullie nogkunnen....zonder airco misschien minder lekker, maar straks in nl weer genoeg kou. Gaaf die lavatunnels. Vroeg me af of jullie je Singapore nog kunnen herinneren met al die avonturen? Hoorde van Ivette dat jullie een dagboek bijhouden....kun je altijd nog even terug lezen. Veel plezier en ben benieuwd of het een woeste regenbui was.
    Liefs

• 23 Oktober 2012 - 23:49

Ans Van Der Heijden:

Luitjes wat mooi en geweldig allemaal Peter wordt dit je nieuwe drankje?
    Geniet nog lekker en ik kijk uit naar jullie volgende verslag en foto's.
    Gr. Ans

• 24 Oktober 2012 - 17:46

Saskia:

Wat is het genieten van jullie verhalen, ik vind het erg leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben daar.
    Groetjes uit Den Haag

• 25 Oktober 2012 - 15:50

Marieke (H):

Wat een ervaringen en wat beschrijven jullie het mooi. Heel leuk om te lezen en prachtige foto's!
    Geniet nog!
    Marieke

• 26 Oktober 2012 - 13:29

Lucia:

Hoi vakantiegangers het was weer leuk om te lezen en foto's te kijken.Veel plezier en geniet ervan voor jullie het weten is het weer tijd om naar huis te gaan.

Gr de kolkjes

• 26 Oktober 2012 - 14:40

Marijke:

Gefeliciteerd met de verjaardag van Ivette. Jullie hoeven voor mijn verjaardag niet over te komen.
    De kaart ontvangen, leuk dat jullie er aan gedacht hebben.
    Blijf lekker de vakantiegangers uithangen en genieten.

Gr. Marijke

• 26 Oktober 2012 - 17:42

Jan En Reino:

Hopelijk hebben jullie op FraserIsland nog een dingo gezien.
    In het plaatsje Grafton, heeft volgens mij wel een leuke camping, kun je tegen de
    avond, bij de rivier, duizenden vliegende honden zien uit vliegen.
    Let wel op de tijdgrens! Na Brisbane.
    Bijna in Sydney! Mocht je daar onverhoopt door een tolpoort rijden, dan kun bij de
    campingreceptie het telefoonnummer vragen van de beheerder en via je creditcard
    je tol betalen.
    Nog heel veel plezier gewenst en we kijken al weer uit naar het volgende verslag!
    JAN en REINO

• 29 Oktober 2012 - 21:01

Marieke G:

Hee hoi Nel en Peter,
    Gaaf om al jullie indrukken weer te lezen en te zien. Mooie foto's!